Filmaften

Filmaften på Svaneke Rådhus

Vi vil gerne invitere til en filmaften, hvor vi viser uddrag fra DR1’s program ”Guld i Købstæderne” fra 2015, hvor programmets vært, Mette Bluhme Rieck, cykler rundt i Danmarks smukkeste Købstad og bl.a. får fortalt om de historiske huse og stengærder, Svaneke Vandtårn mv. af Morten Bach Jørgensen fra Byforeningen Svanekes Venner.

I programmet får bornholmere og lokale svanekeboere vurderet og solgt nogle af deres medbragte skatte til tre professionelle antik-opkøbere, der står klar til at byde på deres medbragte skatte. De tre opkøbere byder hinanden op, og nogle af budene bliver meget højere, end vurderingseksperterne eller ejerne havde forventet!

Tid: Torsdag den 14. marts 2024 kl. 19.00 – 20.00.

Mødested: Svaneke Rådhus. Storegade 24 i Byrådssalen på 1. sal.

Benyt højre indgangsdør ind til Svaneke Rådhus.

Begrænsning i deltagertal

Der er kun plads til 35 deltagere, idet filmene vises på vores storskærm på endevæggen i Byrådssalen!

Tilmelding med angivelse af antal personer

Send en mail til: post@svanekesvenner.dk

Her på hjemmesiden kan I se, hvor mange tilmeldinger, der er til arrangementet. Når vi er oppe på 35 deltagere, lukker vi for tilmelding!

De tilmeldte vil modtage en mail, hvor vi bekræfter deres tilmelding!

Arrangementet er gratis – alle er velkomne!

maleriudstilling med SMIL

Svanekes Venner: Efterlysning af malerier malet af ”SMIL” – Emil Malmgren-Hansen

SMIL var en farverig personlighed, erhvervsdrivende, kunstner, instruktør og skuespiller, der med sin mangfoldighed og talent i gennem en menneskealder satte sit store særpræg på Svaneke og byens kulturliv.

I forbindelse med 100-året for SMIL’s fødselsdag mandag den 5. februar 2024, vil Svanekes Venner gerne lave en udstilling over 4 dage med malerier udført af SMIL.

Vi efterlyser malerier, som er i privateje i Svaneke og omegn, som vi gerne vil udstille i Byrådssalen på Svaneke Rådhus.

Hvis I gerne vil udlåne et eller flere malerier til udstillingen, kan I indlevere dem på Svaneke Rådhus, Storegade 24, venstre indgangsdør:

Tirsdag den 16. januar 2024 fra kl. 19.00 – 22.00.

Tirsdag den 23. januar 2024 fra kl. 19.00 – 22.00.

Tirsdag den 30. januar 2024 fra kl. 19.00 – 22.00.

Har I ikke selv mulighed for at aflevere malerierne på Svaneke Rådhus, kan I sende en mail til Svanekes Venner på: post@svanekesvenner.dk – så kan vi aftale nærmere om afhentning af malerierne!

Vi håber, at vi får indleveret mange malerier, så alle i Svaneke kan få fornøjelsen af at se et bredt udsnit af malerier udført af SMIL.

Vi vil sende et Nyhedsbrev, hvor vi vil oplyse om flere forskellige events, som vil finde sted i forbindelse med 100-året for SMIL, herunder tid og sted for udstillingen på Svaneke Rådhus.

På forhånd tak!

Byforeningen Svanekes Venner